Bir işletmeyi nereye şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
184’e şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
Bir işyeri nereye şikayet edilir?
Çalıştığınız kurumun iş hukukuna aykırı bir şekilde size karşı işlem yapması halinde ALO 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi’ne veya Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü’ne şikâyette bulunabilirsiniz.
CİMER’e şikayet edince ne olur?
CİMER şikayetinin sonucu nedir? CİMER’e iletilen şikayetler ilgili kamu kurumuna iletilir ve incelenir. Başvurunun sonucuyla ilgili bilgi başvuru sahibine iletilir. Şikayet başvuruları en geç 30 gün içinde tamamlanır.
Dükkan kime şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
175’e ne şikayet edilir?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı: Kira Artışı ve Finansal Zorluklar
170 şikayet edince ne olur?
İşçi Koruma Yasası’nın gerekliliklerine uymayan işletmeler, çalışanlara bildirim yapıldıktan sonra denetlenir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanır. İşverenlerin, hem kendileri hem de çalışanları için OSGB şirketlerinin hizmetlerini kullanarak işçi koruma yasalarına uyma konusunda yasal bir yükümlülüğü vardır.
184 ne için arar?
Türkiye’nin her yerinden Alo 184 SABİM hattını arayan herkes; Sağlık Bakanlığı tarafından sıcak, güler yüzlü bir sesle karşılanıyor ve sorduğu her soru veya sorunun Bakanlığımızca empatiyle karşılanıp en kısa sürede çözüme kavuşturulduğuna tanıklık ediyor.
Bir şikayet kaç günde sonuçlanır?
Başvurularıma ne kadar sürede cevap alabilirim? 1) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki talep ve şikâyetlere cevap süresi 30 gündür. 2) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki taleplere cevap süresi 15 iş günüdür.
İşyeri cimere şikayet edilir mi?
İşyerinde çalışan bir çalışanın ALO 170 telefon hattı aracılığıyla doğrudan şikâyetini iletebilmesinin yanı sıra, hem Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri hem de CİMER aracılığıyla işyerindeki çalışma koşullarıyla ilgili şikâyetini dilediği zaman iletmesi mümkündür.
Alo 170 neye bakıyor?
Çalışma Hayatı İletişim Merkezi “ALO 170”i günün 24 saati, haftanın 7 günü arayabilirsiniz. İletişim merkezimiz, Türkiye Cumhuriyeti Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu tarafından sağlanan tüm hizmetler hakkında bilgi ve çözümler sunar.
Bir esnaf nereye şikayet edilir?
Tüketiciler, şikâyet ve taleplerinin sonucunu, tekrar Alo174’ü arayarak veya www..tr internet sitesinde kendilerine verilen başvuru numarasını kullanarak öğrenebilirler.
CİMER’e şikayet edince isim gözükür mü?
Gerektiğinde bu bilgiler Bakanlığımız Bilgi ve CIMER Sorumluları ile Basın ve Halkla İlişkiler Birimi, Bilgi ve CIMER Genel Koordinatörleri tarafından gizlenebilir. Şikayet başvurularında kimlik ve iletişim bilgileri gizlenemez.
Alo 150 nedir, ne için kullanılır?
Başvuru sahibi ALO 150’yi aradığında, başvurucunun bulunduğu ilin Valiliğindeki CİMER personeli çağrıyı yanıtlayacak, başvuruyu yönlendirici sorularla kayıt altına alacak ve doğrudan ilgili kamu kurumuna iletecek veya ön değerlendirme için başvuruyu Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’na gönderecektir.
Cimerden ceza gelir mi?
Danıştay’ın BİMER veya CİMER’e başvuran memurlara disiplin cezası verilemeyeceğine ilişkin kararı Bilgi edinme başvurularında herkese yönelik, memur olsun veya olmasın, bir başvuru süreci düzenlendiği için, üst göreve başvuran memura, görevini zayıflattığı gerekçesiyle ceza verilemez.
170’e şikayet edince ne olur?
İsminin gizli kalmasını istediğini belirterek şikayette bulunabilir. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun gerekliliklerine uymayan işyerleri, çalışanlara bildirim yapıldıktan sonra denetlenecektir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanacaktır.
Alo 174 ne işe yarar?
Tüketicinin gıda güvenliğine ilişkin her türlü bildirim ve şikâyetini yetkili mercilere kolayca ulaştırabilmesi, bildirimlerin tek bir merkezden yönetilebilmesi, en kısa sürede tüketiciye dönüş yapılabilmesi ve sonuçlarının takip edilebilmesi amacıyla ALO174 Gıda Hattı 14 Şubat 2009 tarihinde faaliyete geçirilmiştir.
Fiş vermeyen işletme nereye şikayet edilir?
Vergi kayıp ve kaçak bildiriminde bulunmak isteyen vatandaşlar, yazılı bildirimde bulunmak istememeleri durumunda ise VİMER-189 kapsamında bildirimde bulunabiliyor.
Alo 130 ne işe yarar?
Ürün Güvenlik Raporu ve Şikayet Bildirimi.